Bruger-feedback er implementeret i regnskabsprogrammet. Du vil ku’ li det.

Sebastian Seilund

30. januar 2012

Vi er kommet godt ind i 2012 og det er nu tid til at lancere årets første opdateringer, hvor den primære driver for udvælgelsen af tiltagene er baseret på alle brugernes ønsker.

Inden vi løfter sløret vil jeg på vegne af teamet bag Billy sige stor tak for jeres inputs, rosende ord og opbakning. Det er energi til at vi vil endnu mere og være endnu bedre. Hvert et input får en stemme og bliver prioriteret i vores udviklingsplan.

Vi har lavet rigtig mange både større og mindre forbedringer af programmet. Her er nogle af de vigtigste.

Nyt fakturalayout

Fakturalayout

Mange brugere har efterspurgt at fakturalayoutet passer til C5 og M5 kuverter, samt muligheden for at kvadratiske logoer kunne være større.

Vi har nu opdateret fakturalayoutet, så det er blevet en hel del simplere, og understøtter de førnævnte ønsker.

Desuden er totalen sat pænere op, med streger og dobbelt streger under beløbet der skal betales, og rabatlinjer er blevet sat mere logisk op.

Forbedringer af brugergrænsefladen

Vi har forbedret en lang række ting i programmets brugergrænseflade. Her er et par eksempler:

  • Når man navigerer rundt i programmet ved hjælp af tilbageknappen, husker programmet nu hvor langt ned af siden man har scrollet. Det gør navigering mellem to forskellige lister meget hurtigere.
  • Vi har løst en bug i nogle af listerne, der gjorde at siden scrollede ned første gang man klikkede inde i listen.
  • Nogle brugere har bemærket, at hvis man kommer til at trykke på "backspace" knappen på tastaturet, så navigerer browseren automatisk tilbage i historikken. Det er standard opførsel i browseren, men vi har lavet en løsning, der "sluger" denne hændelse.
Forbedringer

"Husk mig"-funktion

Mange bruger har efterspurgt at programmet kan huske login, så man ikke skal indtaste brugernavn og adgangskode hver gang man logger ind. Denne feature har vi nu lagt ind i programmet.

Alt du skal gøre for at slå "husk mig" fra igen, er at logge ud af programmet som normalt.

Husk kun at bruge denne feature på dine egne computere, som du ikke deler med andre.

Husk mig funktion

Indtast regninger på aktivkonti og produkter på passivkonti

Når man indtaster en regning for fx en dyr udgift der skal afskrives over tid, har man brug for at registrere udgiften på en aktivkonto. Det er blevet muligt nu.

Det samme gælder for produkter, som du sælger, og passivkonti. Hvis du sælger et produkt i dag, som du først leverer på et senere tidspunkt, kan du vælge ikke at registrere det som en indtægt i dag, men som et beløb/service du skylder din kunde.

Disse features har især været efterspurgt at mange revisorer og bogholdere.

Fakturaforbedringer

Mange brugere har efterspurgt mulighed for at indtaste flere forskellige oplysninger ifbm. fakturaer, kunder og produkter.

  • På kontakter kan du nu indtaste et kunde-nr., som automatisk bliver påført alle fakturaer til denne kunde.
  • Når du opretter en faktura, kan du nu vælge hvilken kontaktperson der skal stå som Att: på fakturaen.
  • For produkter kan du nu indtaste dit eget produktnummer, samt din leverandørs produktnummer, hvis du har brug for dette.
  • Fakturalinjer kan nu have et negativt antal eller negativt beløb. Det kan du bruge til at stille rabatter op på en anden måde, eller modregne tidligere refunderede køb. Eneste krav er at fakturaens samlede beløb er større end eller lig med 0. Hvis det samlede beløb er negativt, bør du lave en kreditnota i stedet.
  • Du kan nu bruge linjeskift i produktbeskrivelser når du opretter fakturaer. Tekstfeltet vil automatisk tilpasse sig de linjer, som du skriver.

Send fakturaer på engelsk

Du kan nu vælge sprog for hver af dine kunder, og dermed få fakturaer på både dansk og engelsk.

Du kan også vælge standardsprog under Organisationsindstillinger > Programindstillinger, hvis alle dine kunder som standard skal faktureres på engelsk.

Billy Regnskabsprogram og engelsk invoice

Hvad nu – er det det, vi i Billy kalder dynamisk udvikling?

Nej, det er kun starten på mere dynamisk udvikling. Vi er stadig en ung virksomhed, som skal lære at koordinere alle brugeres ønsker og prioriterer dem, så de giver mest værdi for flest mulige brugere. Derfor kan vores estimater omkring, hvornår de forskellige tiltag også skubbes.

Vi forsøger hele tiden at blive bedre, så vi håber, at I kan bærer over med os, når nye tiltag skubbes – vi gør alt hvad vi kan for at følge med den store efterspørgsel. Skriv direkte til Toke Kruse, hvis der er noget, der virkelig går der på – ellers kan du angive konstruktiv feedback nedenfor.

Tror vi så, at vi kan nøjes med ovenstående opdatering og så slappe af? Svaret er Nej! I den næste måned er vi også ved at være klar med det ekstremt efterspurgte API, som gør det muligt for webshops at integrere op i mod regnskabsprogrammet Billy.

Sammen med lancering af API åbner vi nu op for en support-side, som gør det let at finde svar på regnskabsspørgsmål og programspørgsmål.

I Billy kommer iværksættere, start-ups, freelancere, virksomhederne som bruger regnskabsprogrammet før revisorer og bogholdere, men vi kommer ikke uden om, at vi også vil sikre os, at bogholdere og revisorer er lige så glade for programmet som alle brugerne. Derfor kommer der i kommende måned en revisor-update, som er baseret på inputs fra bogholdere og revisorer. Som bruger vil det ikke påvirke dig eller regnskabsprogrammet. Hvis du gør brug af en bogholder eller revisor, bliver de blot glade for disse tiltag.