Design er markedsføring - Billy Regnskabsprogram

Ann-Sophie Smed

29. maj 2012

Mange virksomheder kaster enorme summer penge i markedsføring i kampen om at få flere kunder. Hos Billy’s Billing har vi valgt at anlægge en helt anden approach. I stedet for at bruge uanede økonomiske ressourcer på at vinde nye kunder, har vi valgt at fokusere på at forkæle vores eksisterende kunder. Det betyder, at vi bruger ekstra mange penge og ressourcer på både design og udvikling, sådan så vores brugere får mere for pengene. Strategien er dermed, at nye brugere finder vejen frem til os via vores tilfredse brugere. Det handler med andre ord om at gøre alle vores brugere til ambassadører for Billy’s Billing.

Reklame for 1920’erne har mindre effekt i 2012
I 1920’erne banede produkter som Coca-Cola, Kelloggs’ og Ford vejen frem for det, som vi i dag vil karakterisere som den traditionelle reklame; massekommunikation i stort format, hvor al kontrol ligger hos afsenderen. Dét var vejen frem på dette tidspunkt! Jo flere penge man brugte på reklame, jo mere solgte man. Mange virksomheder er den dag i dag stadig tilhænger af denne tankegang – men hvorfor er effekten på tilbagetog? Og hvorfor giver tilgangen i 2012 en smule mindre mening i forhold til blot at fokusere på ens kerneprodukt?

Tiden for traditionelle reklamer er forbi!
Den traditionelle reklamen, som vi kender den i dag, er på vej ud og vil blive erstattet af mere målrettede metoder, som er præget af værdifuld og relevant information, der skaber merværdi, og ikke mindst af kreativitet. Og netop det sidste element er, hvad vi tror på, og hvad vi arbejder ud fra, i regnskabsprogram Billy’s Billing. Vi tror på, at hvis vi er kreative i vores tankegang, så tiltrækker vi nye brugere, mens vi plejer vores eksisterende brugere. Selvom det for Billy’s Billing kan være nødvendigt at gøre brug af den traditionelle tilgang til massereklame i kampen om at blive synlig på et overfyldt og intensivt marked bestående af traditionelle regnskabsprogrammer, så er vores stærkeste våben stadig vores eksisterende brugere. Hvis de formår at promovere vores regnskabsprogram overfor deres bekendtskabskreds, så er vi meget godt stillet. Med andre ord er det stærkeste marketingværktøj for Billy’s Billing nu en gang vores tilfredse brugere. Derfor investerer vi hellere i design og udvikling frem for traditionelle reklamer.

Jo færre penge til reklame, jo flere til udvikling og design
I Billy’s Billing har vi fra start haft en tanke om, at vi ikke behøvede at reklamere for regnskabsprogrammet, men at hvis vi gjorde det godt nok, ville brugerne - andre iværksættere og mindre virksomheder - være vores ambassadører og erstatte behovet for traditionel reklame. Derfor kan du hos os altid regne med, at vi bruger forholdsmæssigt flest penge på to ting: udvikling og design af programmet. Vidste du for eksempel, at vi har en fuldtidsdesigner, som kun tegner illustrationer og ikoner, sådan så navigationen bliver så enkel og appetitlig som mulig?

Kort fortalt får nye og eksisterende brugere langt mere ud af vores disponering af penge på udvikling og design, end hvis vi brændte dem af på reklame. For os er dét netop markedsføring!

Vi ses i Billy’s Billing Regnskabsprogram!

Billys Regnskabsprogram