Er du ligesom alle de andre? - Billy Regnskabsprogram

Toke Kruse

20. januar 2013

Det er altafgørende for din bundlinje, at din virksomhed er unik på dit marked. Er den ikke det, og gør du bare lige som alle de andre, så går du glip af både indkomst og dermed overskud – ja, chancen for at din virksomhed overhovedet kan overleve på længere sigt minimeres kraftigt. Men! Hvis du skiller dig ud fra mængden og kan tilbyde forbrugerne noget anderledes, noget bedre og billigere, så er der en rigtig god chance for, at du kan vinde betydelige markedsandele og sende dit overskud til vejrs.

Det er dyrt at ligne de andre

Ligner du dine konkurrenter, og mangler du innovation, og noget der gør, at kunderne foretrækker at handle med dig frem for dine konkurrenter, så ser det ikke godt ud for din virksomhed. Kunderne vælger jo ikke den næstbedste løsning, når de står og mangler noget, nej – de vil have den bedste løsning, der kan fikse det problem, de står med. Og det finder de hos den virksomhed, der tilbyder den smarteste, den mest effektive og ikke mindst nemmeste løsning, der findes. Og hvis den virksomhed ikke er din, så går deres penge til nogle andre og dermed går du glip af denne indkomst.

Prisen er ikke alt

Selvom prisen tit er en faktor, når en kunde skal beslutte, hvilket produkt han skal købe, så er det ikke altid den vigtigste faktor – med mindre prisen er den eneste forskel mellem dig og din konkurrent, selvfølgelig. Hvis det er tilfældet, så står du midt i en priskrig og det kan hurtigt komme til at æde din virksomheds overskud. Hvis du derimod sørger for at din virksomhed og dit produkt er helt unikt, så står du meget bedre, for så kommer kunderne til dig, når de ønsker innovation og kundeorienterede løsninger. I forbrugernes øjne skal du ikke bare være en valgmulighed blandt mange andre, nej – du skal være den eneste valgmulighed på markedet.

Tør du være unik?

Innovation og kreativitet er ikke ligefrem noget forretningsverdenen svømmer i, men disse to ting topper listen over de vigtigste og mest værdifulde faktorer der gør, at en virksomhed skiller sig ud fra mængden og er fuldstændig unik. Virksomheder har det med at springe over hvor gærdet er lavest og undgå ting, der er svære og ender derfor typisk med at kopiere deres konkurrenter i stedet for selv at lægge hjernen i blød og skabe noget nyt. Men kan du ændre dit udgangspunkt og finde din egen måde at gøre tingene på og en bedre og mere effektiv måde at løse problemer på, så ligger vejen til succes åben foran dig.

Så frem med tænkehatten og på med arbejdshandskerne! Find nye veje, dine egne veje, veje som andre ikke allerede har trampet til – og så kan jeg love dig for, at det kommer til at gøre en kæmpe forskel for din virksomhed og din bundlinje.

Et godt eksempel

Kom forbi Billy’s Billing og se hvordan vi er gået vores egne veje og har formået at skille os ud fra vores konkurrenter med vores helt unikke regnskabsprogram til iværksættere. Og lad os være med til at ændre den måde du driver din virksomhed på – ét tal ad gangen! Find os her