Bag om Billy: Mød vores direktør Jonas

Stine Due Jensen

2. juni 2017

I dag kan du møde Jonas, som er direktør i Billy.

Jonas er manden bag roret, og den der sætter kursen for Billy. Han er 33 år og sørger for, at hele Billy-teamet trækker i samme retning. Et motiveret Billy-team, forretningsudvikling og et skarpt øje på økonomien er hans primære fokus.

Ud over at styre Billy i den rigtige retning, styrer Jonas også sin sejlbåd på havet. Han elsker at sejle, fordi man kan slå hjernen fra. Og så er Jonas lidt af en ironman.

Bag om Billy med direktør Jonas Midtgaard

Hvor ser du Billy om et par år?

”Lige nu er vores kerneforretning det rigtige sted. Vi ved, hvad der fungerer, men vi skal finde nye forretningsområder. Vores fokus er på at skabe fortsat vækst. Vi har allerede fundet to til tre nye forretningsområder med potentiale. Dem håber vi på at kunne udvikle og implementere indenfor de næste to til tre år. Det vil skubbe Billy et stort skridt videre.”

Hvordan ser en typisk arbejdsdag ud for dig?

”Altså jeg har en helt fast morgenrutine. Dagen begynder med, at jeg laver kaffe. Mens jeg drikker kaffen, trækker jeg mit ur op. Når det er på plads, så bruger jeg en times tid på at læse mails.

Resten af min dag afhænger af, hvornår på måneden det er. Først på måneden tager jeg mig af rapporteringen og økonomien. Senere på måneden er fokus på partnerskaber, hvor jeg ofte arbejder sammen med Nicolai, der er vores Commercial Manager.

Derudover arbejder jeg en del sammen med marketing, som jeg også deler kontor med. De forstyrrer ofte med et eller andet, men det er nu sagt lidt i sjov, fordi det er hyggeligt og underholdende at sidde sammen med dem.”

Hvad sker der, når der er slik på kontoret?

”Så har vi en intern skatteopkræver, som skal have halvdelen af alt det slik, der bliver åbnet. Slikket lander ovre på mit bord, og så spiser jeg det. Det er for alles bedste, så er jeg nemlig glad. Jeg bliver ekstra glad, når det er Daim, flødeboller eller surt slik.”

Hvordan fik du ideen til at lave en ironman?

”Mange vil måske undre sig over, hvorfor man vælger at stille op. Inden jeg besluttede at stille op til en Ironman havde tanken strejfet mig flere gange. En dag var min kæreste og jeg ud at spise med to vennepar.

Begge mænd underholdte med, at de havde gennemført en Ironman. Min kæreste syntes det var sexet, når mænd kunne gennemføre en sådan en. Og hun drillede mig også lidt, så det måtte jeg gøre noget ved.

De to mænd skulle begge til Schweitz året efter for at deltage i endnu en konkurrence, så jeg bestilte billetten på min telefon under middagen og viste den frem. Det var en spontan beslutning, men hundrede procent en god beslutning. Og jeg skal helt sikkert prøve en ironman igen.”

Hvordan er det at deltage i en Ironman?

”Træningen op til en Ironman er klart det hårdeste. Det kræver disciplin og forberedelse. Og det er en udfordring at undgå skader og følge sit træningsprogram. Man skal regne med 10-12 timers træning om ugen. Til gengæld går man tidligt i seng og sover virkeligt godt, imens man træner op.

Men på selve dagen er det rigtig fedt, og man er klar både fysisk og mentalt. Eller næsten. Jeg fik desværre en fiberspringning i skinnebenet 14 dage før konkurrencen, men jeg besluttede mig for at gøre det alligevel.

På trods af skaden gennemførte jeg. Undervejs fik jeg dog endnu en mindre skade, da svømmestarten gik. Jeg fik en hæl i hovedet og flækkede læben.

Svømmestarten er noget fanden har skabt. Selv om man er velforberedt, så panikker man første gang. Man ligger i et masseslagsmål med flere tusinde deltagere på dybt vand. Det er bare om på ryggen, så man kan rygpadle. Når feltet er spredt lidt ud, kan man svømme stille og roligt.”

Hvor mange telefoner har du haft det sidste år?

”Jeg har smadret fire mobiler, men jeg har også fået repareret den samme mobil tre gange. For det meste smadrer glasset. Jeg har prøvet store covers og panserglas, men stenene på jorden finder alligevel det svage punkt. Jeg er nok lidt klodset.

Lige nu er min mobil også helt krakeleret i glasset, så jeg har ’stjålet’ en telefon fra vores rådgivere, indtil min egen kommer tilbage fra reparation.

Men mine børn har også en del af skylden for de ødelagte mobiler. De havde en periode, hvor de savlede i mobilen, når de var snottede. Det skaber kortslutninger, men man kan godt rede mobilen – utroligt nok. Jeg havde en mobil, som genstartede konstant, efter børnene havde leget med den. Den fixede jeg ved at skylle den under vandhanen i ti minutter, og derefter tørrede jeg den på radiatoren. Når man skyller den igennem, opløses det størknede snot. Den holdt desværre kun et halvt år.”

Næste gang

Næste interview kommer ud om 14 dage, hvor du kan møde Casper, der er en af rådgiverne i vores supportafdeling.

Fik du ikke læste forrige interview? Så kan du gøre det her.