Deltagelse i konferencer i andre EU-lande

Oliver Storm Pallesen

9. maj 2014

Hvis du deltager i konferencer i andre EU-lande, er det for at fremme din virksomhed og forhåbentlig få mere salg. Derfor kan du bogføre udgiften under Salgsomkostninger. Hvis du ikke har en konto til messer og konferencer, så anbefaler vi at du opretter sådan en.

Vi vil vise et eksempel, hvor vi har været til messe i Frankrig, hvilket kostede 50 euro i entre.

Oprettelse af konto

  • Vælg Regnskab
  • Klik Kontoplan
  • Klik Opret konto
  • Skriv Messer og konferencer under navn
  • Vælg kontogruppen Salgsomkostninger
  • Klik Gem konto

Oprettelse af kontakt

  • Vælg Kontakter
  • Klik Opret kontakt
  • Skriv messens navn
  • Vælg det pågældende land, i dette tilfælde Frankrig
  • Sæt flueben ved Leverandør
  • Klik Gem

Registrering af regning

  • Vælg Regninger
  • Klik Opret regning
  • Vælg messen som leverandør
  • Vælg udgiftskategorien Messer og konferencer
  • Vælg momssatsen Køb af ydelser i andre EU-lande
  • Skriv beløbet
  • Vælg valuta
  • Klik Godkend
  • Nu har du registreret, at du fået en regning på 50 euro for entre til en fransk messe.

Klik her for at se hvordan du håndterer deltagelse til danske messer.

Prøv gratis i 30 dage
Prøv Billy Prøv selv at indtaste en regning