Sådan laver du indhold, der sælger, til din landingsside

Forfatter:Louise Nielsen
Dato:3. oktober 2019
Læsetid:5 minutter

Hej, jeg hedder Louise, og jeg arbejder med online annoncering for små virksomheder i virksomheden GenieWords. I dette blogindlæg giver jeg en checkliste til det indhold, du bør have med på din landingsside, så du får flest mulige kunder eller leads ud af din annoncering.

Hvis du annoncerer med Google eller Facebook, så ved du, at målrettet annoncering er vejen til gode resultater.

Men har du også samme målrettede øjne på din landingsside? Din landingsside er den side, som dine potentielle kunder lander på, efter de har klikket på en af dine annoncer.

Og en effektiv og målrettet landingsside kan øge din konvertering med 80%.

Tålmodighed findes ikke på nettet

Umiddelbart har jeg en stærk tro på menneskeheden. Men ikke når det kommer til vores tålmodighed på nettet. Vi bliver nemt distraherede og skal have budskabet serveret med det samme. Det kommer også til udtryk ved, at hele 53% af mobilbrugere forlader en webside, hvis loadtiden varer mere end 3 sekunder.

Ouch 3 sekunder.

Du har ingen tid at spilde.

Derfor er det en dødssynd inden for online annoncering at sende dine besøgende til en tilfældig side på din hjemmeside – f.eks. forsiden. Hvorfor? Fordi din hjemmeside typisk tjener flere formål.

Tag dine potentielle kunder i hånden, og lav en mobiloptimeret landingsside dedikeret til din annoncering, der har samme mål og taler samme sprog som dine annoncer.

Hvad for noget indhold, skal du have med på din landingsside

Okay, vi starter lige med en disclaimer. Du skal ikke nødvendigvis have alle de elementer med, som jeg præsenterer for dig lige om lidt.

Mængden af indhold på din landingsside afhænger af kompleksiteten af dit produkt. Hvis dine besøgende skal downloade en gratis e-bog, så er beslutningen om at downloade ikke svær = kort landingsside.

Hvis du derimod vil have dine besøgende til at købe din e-bog, så starter din salgstale for alvor på landingssiden = landingsside med meget indhold.

Salgselementerne til din side

Call-to-action (CTA) - one to rule them all
Dit CTA er det vigtigste element på din landingsside. Det er dit mål. Så hvad vil du have dine potentielle kunder til at foretage sig? Dit CTA kan være en kontaktformular, et telefonnummer, en booking-knap, signup til nyhedsbrev eller noget helt femte (indsæt dit eget mål).

Dit CTA skal fremgå flere steder på din landingsside. Første sted du skal placere dit CTA er over knækket på din besøgendes skærm. Over knækket er det første man ser på skærmen, uden at scrolle ned. Giv dit CTA en farve, der springer i øjnene.

Eksempel på en af vores egne landingssider:

Overskrifter og manchetter
Din overskrift skal sidde lige i skabet. Det er den første krog, der skal fange din potentielle kunde.

Eksempel på en overskrift:

Overskrift: Effektiv anti-age behandling i Korsør Manchet: Bestil tid i dag

Eksempel på en god overskrift:

Overskrift: Få 10 år yngre hud på 10 dage, uden at du skal under kniven Manchet: Vi skræddersyer behandlingen til dig. Få en gratis konsultation

Sense of urgency
Når mennesker er under tidspres, så er vi hurtigere til at træffe en beslutning. Den logik kan du også bruge på din landingsside.

Du har med garanti set tidsbegrænsede tilbud på webshops - Fx. “Fri fragt hvis du bestiller i dag”. Hvis du er en servicevirksomhed, hvordan kan du så tænke et tidsbegrænset tilbud ind?

Dine USP’er (Unique Selling Points)
Det her afsnit skal være kort. Fremhæv tre fordele ved dit produkt.

Eksempel:

Beskriv dit produkt
Dine potentielle kunder skal selvfølgelig vide, hvad de skriver sig op til. Er der en særlig proces, hvis du sælger et forløb? Beskriv forløbet i punktform.

Indvendinger
“Dit produkt er lige noget for mig, men…”. Har du hørt den mange gange før? Hvis ja - fantastisk! Når du kender dine potentielle kunders typiske indvendinger, kan du med fordel bearbejde dem på din landingsside. Eksempel: Hvis du sælger et B2B-produkt, og der er tvivl om dit produkt også virker for virksomheder i branche X og Y, så lav et afsnit der kommer nærmere ind på det.

Billeder
Rettelse: Professionelle billeder. Brug professionelle billeder på din landingsside. Din landingsside er et spejl for din virksomhed. Brug billeder af dit team eller kunder for at højne troværdigheden.

Husk logo.

Skab troværdighed

Kundeudtalelser
Kundeudtalelser er et bevis for kvaliteten af dit arbejde. De virker samtidig afvæbnende på nye kunder, der ikke kender dig i forvejen. Nye kunder vil spejle sig i gamle kunder.

Der er forskel på kundeudtalelser. De bedste siger mere end “fantastisk service”. Hvilket problem løste du for kunden? Havde kunden betænkeligheder ved at købe i første omgang? Hvad var kundens fortjeneste ved dit produkt?

Samarbejdspartnere og certificeringer
Det kan være med til at blåstemple din virksomhed blot ved at vise logoer af dine samarbejdspartnere og certificeringer.

Hvem er du
Giv dine potentielle kunder det retvisende billede af dig og dit team. Hvad gør dig den bedste indenfor dit felt? Hvad er din baggrund? Gør afsnittet kort, og inkludér kun de ting, der er relevant for det produkt, som du vil sælge.

Optimér løbende din side

Når du har arbejdet grundigt med din landingsside, så er du klar til at kaste penge efter din annoncering.

Én ting vil jeg dog sige til dig: Arbejdet med din landingsside slutter aldrig. Når de første besøgende har ramt din landingsside starter optimeringsarbejdet. Et godt redskab til at holde øje med, hvordan potentielle kunder interagerer med din landingsside, er ved at bruge værktøjet Hotjar - og det findes endda i en gratis version.

Tilmeld dig gratis webinar

Hvis du er nået hertil i blogindlægget er din hjerne loadet med input, og du skal formentlig have dig en kop kaffe,te eller slow-juice.

Men jeg kan anbefale dig at tilmelde dig mit gratis webinar, hvor du får opskriften på en simpel landingsside, der giver kunder. I webinaret kommer jeg med konkrete eksempler og giver dig tips til gode værktøjer. Læs mere om webinaret her.

Held og lykke med din annoncering.

  • Trends for e-handel i 2024 - Se hvad du skal være opmærksom på 
  • Gratis budgetskabelon – få overblik over din virksomheds økonomi
  • Billy vs. Dinero: Hvilket regnskabsprogram skal jeg vælge?