Sådan flytter vi dit regnskab – trin for trin

Udfyld formular
Det første du skal gøre er at udfylde vores formular med dine kontaktoplysninger.
Del din saldobalance
Herefter modtager du en mail med et link, så du kan dele din saldobalance med os.
Ny saldobalance
Når du har gjort det, opretter vi en ny saldobalance for dig i Billy, hurtigst muligt.

Prøv Danmarks nemmeste regnskabsprogram

Med Billy kan du let sende personlige fakturaer, sætte din bogføring på autopilot med vores integrationer og afregne din moms på få sekunder. Du får altså alt dét, som du skal bruge, så du altid har styr på din virksomheds økonomi.

Vores brugere er glade for Billy

Carolina VallejoGuldsmed hos Aurum Cph
“Bedste regnskabs program jeg nogensinde har haft. Utrolig god service og support, af altid venlige og hjælpsomme medarbejdere…”Trustpilot review
Mads VeibyStifter af M1
"Jeg kan klart anbefale Billy, da de har brugeren i centrum (Apple-tankegang), frem for andre regnskabsprogrammer hvor teknikken er i centrum (Microsoft-tankegang)."Trustpilot review
Jonas BengtsenFreelancer
"Jeg valgte Billy Basic, da jeg kun har brug for at sende en faktura engang imellem i forbindelse med mit freelancearbejde. Det er virkelig lækkert og overskueligt."Trustpilot review

Vi hjælper dig trygt igennem din flytning

Vi har allerede hjulpet mange med at flytte deres regnskab til Billy – og vi står selvfølgelig også klar til at hjælpe dig godt fra start.

Har du spørgsmål til flytningen, så er vi kun et opkald eller en chatbesked væk. Ring på 60 24 60 24 eller skriv direkte i chatten – vi er klar til at hjælpe dig videre.

FAQ's om flytning af regnskab

En saldobalance er en oversigt over alle dine konti i regnskabet – fx indtægter, udgifter, aktiver og passiver – med de aktuelle saldi (beløb) på hver konto. Den viser med andre ord, hvor meget der står på de enkelte konti, og bruges til at få et overblik over din virksomheds økonomi.

I forbindelse med flytning af dit regnskab til Billy, bruger vi saldobalancen til at sikre, at dine tal bliver korrekt overført fra dit gamle regnskabsprogram - det vil være fra den sidste dag i dit regnskabsår. Fx. 31.12.20XX

Vores flytteservice indebærer, at vi opretter en åbningsbalance i Billy ud fra din saldobalance fra det tidligere regnskabsprogram. Åbningsbalancen laves pr. den første dag i dit nye regnskabsår, så du starter op i Billy med de korrekte beløb på dine konti.

Vi flytter altså ikke al historisk data, men sørger for, at din virksomheds økonomi er korrekt afstemt fra starten i Billy – baseret på de saldi, der er bogført i det gamle system.

Vi flytter ikke bilag, tidligere fakturaer eller anden historisk bogføring. Det betyder, at det er dit eget ansvar at gemme og opbevare disse oplysninger – enten i dit gamle regnskabsprogram eller lokalt på din computer.

Når vi har oprettet åbningsbalancen i Billy, skal du begynde at bogføre i Billy fra den dato, den er lavet pr. – fx 1. januar 2025. Herfra fortsætter din bogføring i det nye regnskabsår i Billy.

Vi flytter kun ét regnskabsår. Det betyder, at vi opretter en åbningsbalance pr. starten af det nye regnskabsår, og det er herfra du fortsætter din bogføring i Billy.

En CSV-fil (Comma-Separated Values) er en simpel tekstfil, bestående af data gemt i et tabelformat, hvor værdierne adskilles af kommaer (eller nogle gange semikolon).

- Opret eller åbn dit regneark med de data, du vil gemme.

- Når du er klar, vælger du “Gem som” eller “Download som” og vælger filformatet CSV.

- Filen bliver gemt som en tekstfil, hvor hver række er en linje, og værdierne er adskilt af kommaer eller semikolon.

Vi arbejder typisk med en tidsramme på op til 10 dage fra start til slut, så du kan regne med at have dine data på plads inden for denne periode.

Det kan dog variere lidt, hvis der er ekstra travlt, eller hvis der opstår særlige udfordringer undervejs. Vi gør altid vores bedste for at overholde tidsplanen og holde dig opdateret undervejs.