Bogføring af udbetaling i kassekladden

Oliver Storm Pallesen2015-09-18
Tilbage til Regnskab og bogføring

Kassekladden kan være et godt redskab til at optimere bogføringsprocessen, da det går en smule hurtigere. Dog skal man have lidt viden om bogføring før vi anbefaler, at man tager det i brug.

Hvis du har lavet en udbetaling på en eksisterende regning, er det muligt at registrere og bogføre udbetalingen i kassekladden. Det vil denne artikel gennemgå.

Registrer udbetaling på en ubetalt regning

Først går vi ind i kassekladden.

  • Vælg Regnskab
  • Vælg Kassekladde


  • Vælg L (Leverandørbetaling) i første felt
  • Vælg dato
  • Skriv en beskrivelse
  • Vælg regningen, som du har lavet betalingen for
  • Regningens fulde beløb bliver automatisk sat i debet
  • Vælg modkonto – typisk banken eller kontantbeholdningen
  • Klik Godkend alle

I dette tilfælde vil regning nr. 7 fra Din computer ApS gå fra at være ubetalt til betalt, og pengene er trukket fra banken.