Vi gør opmærksom på, at Scout er en funktion i Beta og derfor har alle kunder ikke adgang endnu.
Brug Scout til automatisk at finde og importere dine kvitteringer
Scout er en ny funktion i Billy, der automatisk finder kvitteringer i din e-mailindbakke og importerer dem direkte til Upload-siden. Det betyder, at du slipper for manuelt at uploade kvitteringer – Scout gør det for dig.
Scout-funktion er tilgænglig på Plus, Premium og Complete-abonnementerne
Sådan fungerer Scout
Opret forbindelse
Gå til Udgifter → Bilag.
Vælg Scout.
Tryk på Åben Automatisering

Forbind din e-mailkonto (Gmail eller Microsoft: Outlook/Hotmail).

Du kan have én Gmail- og én Microsoft-konto tilknyttet ad gangen.

Log ind via den sikre Google/Microsoft-loginproces, og accepter betingelserne.
Vælg en startdato (som standard i dag, men du kan vælge op til 3 måneder tilbage) - man kan vælge at importere udgifter tilbage i tid, hvis man vil have historiske bilag med. På den måde skal man ikke sidde og lede hele sin mail-indbakke igennem for tidligere bilag. Smart!
Scout begynder nu at scanne din indbakke for kvitteringer. Når scanningen er færdig, opdateres siden automatisk – og dine kvitteringer vises nu under Bilag ligesom dine øvrige dokumenter.
Afhængigt af hvor mange e-mails du har, kan den første scanning tage alt fra 10 minutter til 1 time.
Hvordan finder vi dine kvitteringer?
Vi gennemgår din mailbox for at finde kvitteringer, men springer mapper som fx spam over. Vi kigger både på selve mailen og eventuelle vedhæftede filer. Hvis kvitteringen står i selve mailen, laver vi den automatisk om til en PDF.
Nogle dokumenter er tydelige kvitteringer, mens andre – som f.eks. ordrebekræftelser – kan være sværere at vurdere. I de tilfælde, hvor vi er i tvivl, vælger vi at tage dokumentet med, fordi det er nemmere for dig at slette noget, der ikke er relevant, end at skulle finde et manglende dokument i din mailboks.
Vi tager din datasikkerhed alvorligt. Vi gemmer kun de dokumenter, der er relevante som udgifter. Hvis du oplever, at noget kommer igennem, som ikke er en udgift, kan du blot slette det — så bliver det fjernet fra systemet.
Har du spørgsmål til Scout, er du altid velkommen til at kontakte vores support på 60246024 eller på chatten.
