Opsætningsguide: Loomis Pay & Billy

Frederik Damgaard Kornvig2021-10-27
Tilbage til Integrationer

Kom i gang med Loomis Pay

Sådan laver du integrationen mellem Billy og Loomis Pay.

  • Gå ind på Loomis Pay og log ind
  • Tryk på integrationer
  • Vælg Billy
  • Tryk på dit Virksomhedsnavn
  • Gå nu til Edit
  • Her kan du sætte API nøglen ind, som du først skal oprette i Billy
  • Her kan du også vælge, hvilken kassekladde det skal bogføres i, og om den skal bogføre det direkte for dig
  • Log ind i Billy
  • Gå til Indstillinger og Adgangsnøgler
  • Tryk på Opret Adgangsnøgle
  • Udfyld Navn og Beskrivelse
  • Kopier Adgangsnøglen
  • Indsæt Adgangsnøglen hos Loomis Pay
  • Vælg den ønskede Kassekladde, og om den skal bogføre automatisk
  • Tryk på Gem ændringer

Du har nu sat integrationen op mellem Loomis Pay og Billy

Hvordan bogføres salget i Billy?

Vi opretter din bogføring som en kassekladde ( Regnskab -> kassekladde ). Hvis du vælger ”Automatic booking” i Loomis Pay applikationen, vil den automatisk bogføre dem. Hvis du ikke vælger dette, så ligger de blot klar til din egen bogføring under Kassekladder. Når de er bogført, vil du kunne se dem under Regnskab -> Transaktioner. Der er endda vedhæftet en rapport over salget for den dag, så du altid kan gå tilbage og kigge på det.

Opret særskilte konti til indtægterne

Vi anbefaler, at du opretter særskilte konti til de indtægter, som måtte komme fra salg. Det gør det lettere at overskue. Ligeledes er det lettere at bogføre, når du får pengene fra betalingskort udbetalt, da de først kommer 2 bankdage efter salget er gennemført.

Vi anbefaler derfor, at du opretter følgende konti:

  • 5840 – GoApp – Kreditkort (Type: Omsætningsaktiver)
  • 5730 – GoApp – MobilePay (Type: Bank- og kontantbeholdninger)

Hvornår bogføres mit salg så?

Når du lukker dine kasser ned, så bogføres dit salg med det samme i Billy, enten som kladde eller som fuldstændig bogføring (indstilling du selv sætter).