Billy Regnskabsprogram og Pleo Billy Regnskabsprogram og Pleo

Overfør automatisk transaktioner fra Pleo

Billy og Pleo

Pleo er en firmakort-løsning, som klarer dine udgiftsrapporter, og gør det lettere at håndtere din virksomheds udgifter. Med integrationen mellem Pleo og Billy kan du nemt sende al købsdata, kvitteringer, kontonumre og noter direkte til den ønskede kassekladde i Billy, så du kan foretage en hurtig og smertefri bogføring.


Sådan sætter du integrationen mellem Billy og Pleo op

1
  • Tryk på Settings i venstre side
  • Vælg Billy online (Det er også muligt at vælge Billy CSV, hvor man selv får filen i CSV og derefter kan man importere den til kassekladden)
2
  • Tryk på Continue
3
  • Gå til Billy.dk
  • Vælg Indstillinger i nederste venstre hjørne
  • Tryk på Adgangsnøgler
4
  • Udfyld Navn og Beskrivelse
  • Tryk på Luk
5
  • Gå tilbage til Pleo
  • Kopier og indsæt API nøglen fra Billy
6
  • Vælg den Kassekladde du vil benytte (Hvis du ønsker at oprette en ny kassekladde, kan du gøre det muligt under indstillinger 🡪 brugerprofil i Billy)
  • Vælg hvad den standard Modkonto skal være (Det skal være Pleo kontoen som du skal oprette under bank- og kontantbeholdninger i Billy)
  • Tryk nu på Configure
7
  • Her kan du mappe de forskellige kategorier op som skal gå ind på de rigtige Billy konti. I dette eksempel kan man f. eks vælge at Marketing & advertising skal bogføres på 1630 - Reklamer og Markedsføring
  • Det er også muligt at oprette nye underkategorier hvis man ønsker det
8
  • Gå nu til Export modulet i venstre side
  • Her kan du se hvordan den bliver eksporteret til Kassekladden i Billy og samtidig rette f.eks. momssats
  • Når du er klar, skal du trykke på Add to export Queue
9
  • Nu får du et overblik over hvilke der vil blive importeret til Billy
  • Herefter skal du trykke på Export
10
  • Nu er de overført til Billy og vil ligge i din Kassekladde