Når du vil oprette en regning i Billy, kan du gøre det på få sekunder. Det tager nemlig kun et par klik at komme ind i regningsmodulet, og derefter kan du udfylde regningen som du ønsker.
Sådan oprettes en regning i Billy
Når du skal oprette en regning i Billy, kan du gøre det således:
- Vælg Udgifter i venstremenuen
- Klik på Regninger
- Vælg Opret regning

- Først skal du uploade et bilag til regningen. Dette kan både ske via Upload fil, vælg fra bilagsarkiv eller ved at trække regningen ind på det grå område.
- Vælg en leverandør eller vælg Opret ny

- Indtast regningsdato og en evt. forfaldsdato
- Angiv valuta
- Du får nu muligheden for at tilføje en beskrivelse som beskriver hvad købet er. Bogføringshelten vil hjælpe med at vælge den rigtige udgiftskategori. I dette eksempel er der skrevet Computer. Bogføringshelten bogfører computeren som Elektronik og vælger udgiftskategorien "Små anskaffelser".

- Herefter angives prisen inkl. moms
- Momssats kan blive automatisk opdateret, hvis du vælger en eksisterende udgiftskategori med en predefineret momssats. Du kan også ændre momssatsen, ved at klikke på momssatsen.

- Herefter kan du tilføje flere linjer og gentage processen for de sidste tre trin
- Til sidst kan du vælge at registrere betalingen ved at klikke på Registrer betaling

- Vælg derefter Godkend og du har nu oprettet din regning.