Oprettelse af regning i Billy

Dato:23. november 2022
Læsetid:1 minut

Når du vil oprette en regning i Billy, kan du gøre det på få sekunder. Det tager nemlig kun et par klik at komme ind i regningsmodulet, og derefter kan du udfylde regningen som du ønsker.

Sådan oprettes en regning i Billy

Når du skal oprette en regning i Billy, kan du gøre det således:

  • Vælg Udgifter i venstremenuen
  • Klik på Regninger
  • Vælg Opret regning
  • Først skal du uploade et bilag til regningen. Dette kan både ske via Upload fil, vælg fra bilagsarkiv eller ved at trække regningen ind på det grå område.
  • Vælg en leverandør eller vælg Opret ny
  • Indtast regningsdato og en evt. forfaldsdato
  • Angiv valuta
  • Du får nu muligheden for at tilføje en beskrivelse som beskriver hvad købet er. Bogføringshelten vil hjælpe med at vælge den rigtige udgiftskategori. I dette eksempel er der skrevet Computer. Bogføringshelten bogfører computeren som Elektronik og vælger udgiftskategorien "Små anskaffelser".
  • Herefter angives prisen inkl. moms
  • Momssats kan blive automatisk opdateret, hvis du vælger en eksisterende udgiftskategori med en predefineret momssats. Du kan også ændre momssatsen, ved at klikke på momssatsen.
  • Herefter kan du tilføje flere linjer og gentage processen for de sidste tre trin
  • Til sidst kan du vælge at registrere betalingen ved at klikke på Registrer betaling
  • Vælg derefter Godkend og du har nu oprettet din regning.