Elektronisk sagsstyring giver bedre tid og økonomi

Casper Hassø Nielsen

30. november 2016

I dette blogindlæg fortæller gæsteblogger Casper Hassø Nielsen fra Minuba om, hvorfor elektronisk sagsstyring er en god idé for dig, der driver en virksomhed i håndværkerbranchen.

Håndværkerbranchen har i de seneste år gennemgået en forvandling inden for brugen af softwareløsninger til at håndtere den daglige administration. De nye digitale værktøjer er ofte simple at bruge, og de hjælper dig med at effektivisere din forretning og forbedre din likviditet.

Få overblik over din virksomheds økonomi

Det giver sig selv, at det er afgørende at have overblik over indtægter og udgifter for at sikre, at din virksomhed er profitabel og bliver ved med at være det.

Med elektronisk sagsstyring er det slut med at stikke en finger i vejret og vurdere, om en sag gav overskud. Du kan registrere omkostninger og indtægter direkte på en sag, og så fortæller systemet dig præcist, om sagen har været profitabel. Så har du altid styr på kritiske nøgletal som avance og dækningsbidrag.

Fakturering tager ¼ af tiden

Tid er en knap ressource i alle virksomheder i håndværkerbranchen, og vi drømmer alle om at have mere tid i løbet af en arbejdsdag. Tid vi kan bruge til at besvare alle mails, snakke personligt med alle kunder og tage os ekstra god tid til alle vores gøremål.

Mange virksomheder oplever, at elektronisk sagsstyring kan være kilden til at skabe mere tid i hverdagen, og systemet gør det forbi med bunker af papirer på skrivebordet. Grossistsedler, timesedler, håndskrevne noter og meget andet ligger i stedet online i digtalt format og er tilgængeligt på tværs af enheder.

Faktisk fortalte en kunde mig en gang, at han kan nå at sende fire fakturaer på én reklamepause, når sidder og ser fjernsyn om aftenen. Det kunne han ikke tidligere.

Det kan lyde for godt til at være sandt, men realiteten er, at mange virksomheder oplever at fakturering kun tager ¼ af tiden med elektronisk sagsstyring.

Få sagsstyring og rengskabsprogram samlet i én løsning

Hos Minuba hjælper vi både små og store virksomheder i håndværkerbranchen med netop sådan et elektronisk sagsstyringssystem. Vi giver dig overblik over din virksomheds opgaver, hvad du kan fakturere, og hvordan arbejdstidens skal bruges.

Og så taler vores sagsstyringssytem sammen med Billy, så ordrer og sager fra Minuba automatisk bliver bogført i dit regnskab i Billy.

Læs mere om integrationen mellem Minuba og Billy her.