Regnskabsprogram i topklassse - uden tårnhøje priser

Toke Kruse

11. marts 2013

Hvis jeg nu siger regnskabsprogram, så vil de fleste straks tænke på de største udbydere, der findes på markedet. Og det er der egentlig ikke noget at sige til, for det er trods alt det, som disse udbydere hvert år bruger en kæmpe sum penge på – nemlig brand awareness. Hvis vi, i vores virksomhed, brugte bare en tredjedel af, hvad disse firmaer bruger på brand awareness, så ville vi såmænd også forvente, at du straks ville tænke på os.

Og det leder os hen på et vigtigt spørgsmål – for er et produkt fra et stort firma altid det bedste valg for dig personligt eller for din iværksættervirksomhed? Svaret er simpelt: nej.

Et eksempel fra den virkelige verden

Der var et år, hvor en i min familie ønskede sig et par hovedtelefoner til jul. Han var i den alder, hvor det var et ganske bestemt navn, han havde i tankerne, nemlig navnet på en rapper. Og selvom han intet kendte til denne rapper og aldrig havde lyttet til hans musik, så kendte han alligevel mærket. Hvorfor? Fordi firmaet bag havde brugt millioner på at sørge for, at deres navn kom ud og deres brand blev kendt.

Men betød de mange penge brugt på brand awareness, at deres hovedtelefoner så også var bedre end alle de andre hovedtelefoner på markedet? Absolut ikke.

Så som den analytiske person jeg nu engang er, besluttede jeg mig for at give denne unge mand en anden valgmulighed og set udelukkende fra et teknisk perspektiv, så var dette alternativ langt bedre. Disse hovedtelefoner kostede endda kun halvdelen af, hvad denne rapper ville have, at jeg skulle slippe. Men ville drengen have det andet mærke? Nej, det ville han ikke. Hvorfor? Brand awareness.

En revolutionerende løsning

Det er aldrig let at være helt ny og slet ikke hvis man vil skabe disruption på ens marked. Og det gælder især, hvis du er den type iværksætter, der foretrækker at bruge dine penge på research og udvikling og ikke fokuserer så meget på marketing og brand awareness. Er det tilfældet, så er det ikke bare svært, det kan være nærmest umuligt.

Men hvad har alt dette med regnskaber at gøre? Alt.

Som iværksætter har jeg valgt at bruge mine finansielle ressourcer på at skabe en regnskabsløsning, som vil revolutionerer den måde iværksættervirksomheder håndterer deres regnskab på.

Men du har nok aldrig hørt om vores virksomhed, Billy’s Billing. Betyder det så, at vi ikke er lige så gode (eller meget bedre) end de tunge drenge? Absolut ikke.

For at vise dig hvad vi mener, vil vi gerne invitere dig på en helt risikofri, uforpligtende, 30 dages prøvetur – for vi er sikre på, at du hurtigt vil få øje på det der gør, at vores revolutionerende regnskabsprogram til iværksættere allerede har givet de store navne baghjul.

Billy’s Billing – ikke den største, mest velkendte regnskabsløsning – men helt sikkert den bedste!

Artiklen er oversat fra engelsk, skrevet af Toke Kruse og findes også på vores amerikanske blog under titlen Top Accounting Software without Mountaintop Prices.