Når du skal oprette en faktura, er der flere ting du skal være opmærksom på. I denne supportartikel vil jeg vise dig, hvor nemt det er at oprette og sende en faktura i Billy.
Og hvis du hellere vil se det i en video, kan du se her, hvordan du opretter en faktura.
- Klik på Salg.
- Klik på Fakturaer
- Klik på Opret faktura

Derefter skal du vælge den kunde, du sælger til. Her kan du vælge eksisterende kunde eller oprette en ny ved at gøre følgende.
- Klik på Vælg kunde
- Klik på Opret ny

Derefter skal du vælge om det er en Virksomhed eller en Privatperson. Hvis der er tale om en virksomhed, kan du skrive virksomhedens CVR-nummer, og herefter kan du trykke på virksomheden, så vil alle relevante oplysninger blive udfyldt.

Derefter skal du vælge det produkt/ydelse, du sælger. Du vælger enten et eksisterende produkt eller opretter et nyt produkt ved at gøre følgende.
- Klik på Vælg produkt
- Klik på Opret ny

- Skriv navnet på varen eller ydelsen
- Skriv prisen på varen og angiv den korrekte valuta
- Skriv indtægtskategorien, altså hvor salget skal bogføres. Her er det normalt at bruge kontoen 1110 - Salg
- Vælg om det skal være med eller uden moms.
- Til sidst klikker du på Gem produkt

Når du har udfyldt kunden og produktet skal du gøre følgende.
- Tjekke at Antal og Enhedsprisen er korrekt.
- Tjek at Valutaen er korrekt.
- Tjek om prisen skal være med eller uden moms.
- Tjek at Datoen og Betalingsfrist er korrekt.
- Til sidst klikker du Godkend.

Efter du har godkendt fakturaen, kan du klikke Send som e-mail, eller Mere for at udskrive det som PDF fil eller markere den som sendt.
