MobilePay integration

Forfatter:Cecilie Topp
Dato:11. december 2023
Læsetid:3 minutter

Integrationen mellem MobilePay og Billy gør det muligt for dine kunder at betale dine fakturaer med et swipe. Det betyder, at du kan opkræve dine kunder direkte med MobilePay og få betalingen bogført automatisk i dit regnskab.

For dine kunder betyder det, at når de modtager en faktura, kan de enten anmode om en MobilePay-betaling ved hjælp af deres computer eller logge ind i MobilePay-app’en og betale deres udestående.

Vær opmærksom på, at du skal oprette dig som erhvervskunde på MobilePay-portalen, før du kan sende fakturaer gennem MobilePay. 

Hvis du allerede har en bruger, kan du sætte MobilePay integrationen op på mindre end 5 minutter ved at følge denne trin-for-trin-guide.

Opsætning af integrationen til MobilePay

For at sætte integrationen op, skal du først oprette MobilePay som betalingsmetode.

  • Vælg Indstillinger
  • Vælg Faktura og rul ned til betalingsmetoder
  • Klik på Opret betalingsmetode
  • Vælg MobilePay-betaling som betalingsmetode

  • Aktivér MobilePay Invoice som betalingsmetode.

  • Du skal være sikker på at MobilePay giver tilladelse til at kommunikere med Billy. Dette gør du ved at logge ind på MobilePay og trykke Ja, tillad

Når du er godkendt hos MobilePay og har accepteret integrationen, skal du tilbage i Billy og rette i betalingsmetoden. Den vil stå som afventer indtil den er aktiveret.

  • Hold musen over MobilePay og tryk Ret
  • Vi anbefaler, at du vælger standard bankkonto
  • Hvis du vil have MobilePay som standard betalingsmetode, så skal du hakke af i Slået til som standard på nye fakturaer

Du kan også slå betalingsmetoden til direkte på fakturaen eller fjerne den igen under betalingsmetoder direkte på de nye fakturaer, som du opretter.

Til sidst skal du huske at sende fakturaen via link til kundeportal. Dette gør du således:

  • Gå til indstillinger
  • Gå til faktura
  • Gå til punktet "levering af faktura pr. email"
  • Vælg Link til kundeportal og vedhæftning
  • Tryk Gem

Du har nu sat integrationen op og er klar til at opkræve din kunde direkte via MobilePay.

MobilePay har en beløbsgrænse for betalinger på 15.000 kr. ved betaling i butikker. Det betyder, at totalbeløbet på din faktura ikke må overstige dette beløb, hvis du ønsker at benytte MobilePay som betalingsmetode

Sådan ser det ud for dine kunder

Når din kunde modtager en faktura, vil linket til betaling fremgå på fakturaen og i kundeportalen. Din kunde kan også trykke på Betal med MobilePay direkte på fakturaen.

Din kunde kan derefter taste sit nummer direkte ind, hvis linket åbnes på computer.

Åbnes fakturaen på en smartphone, kan man trykke på linket og så vil MobilePay-app’en åbne direkte op og kunden kan derefter swipe sin betaling.

Kunden har nu 5 minutter til at godkende betalingen.

Kunden trykker efterfølgende på Fortsæt.

Kunden swiper og fakturaen er nu betalt.

Betalingen er godkendt og er automatisk bogført i Billy.

På billedet kan du se, at din faktura er afstemt.