Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svarene på de mest stillede spøgsmål om Billys regnskabsprogram. Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål via listen nedenunder, er du velkommen til at kontakte vores support, så de kan hjælpe dig. Er du usikker på, om Billy er noget for dig, så kan du afprøve programmet helt gratis.

Prøv Billy gratis i 30 dage

Generelle spørgsmål

Billy Basic er et gratis regnskabsprogram, som indeholder alle de vigtigste funktioner til at gøre fakturering og bogføring nemmere for dig.
Vi har ændret i vores abonnementer og introduceret Billy Basic, som erstatter Billy Free. Derfor har vi flyttet alle Billy Free-brugere over på en gratis Billy Premium prøveperiode, så du kan nyde godt af hele regnskabsprogrammet. Når prøveperioden er slut, skal du aktivt vælge, om du vil fortsætte på Basic eller Premium.
Vi har introduceret Billy Basic-abonnementet for at give dig mulighed for at skræddersy programmet efter dine behov ved at tilbyde forskellige tillægsmoduler. Derved får du et program, der passer til dig, uden at du behøver at betale for den fulde Premium-pakke og i stedet kan nøjes med at tilkøbe enkelte moduler.
Den store forskel på Free og Basic er, at du med Basic får et regnskabsprogram, så du kan håndtere de mest basale elementer i din bogføring ganske gratis - og ikke kun faktureringsdelen, som det i dag er tilfælde med Billy Free.

Det vil sige, at du fremover med Billy Basic får adgang til at kunne bogføre regninger og afregne moms. Ligesom du naturligvis stadig kan fakturere dine kunder. Altsammen ganske gratis.

Med Billy Basic får du også muligheden for at skræddersy Billy ved at købe tillægsmoduler. På den måde kan du tilpasse Billy og betale en pris, der matcher dine behov.
Når du skifter abonnement, flytter vi al den data, som du tidligere har indtastet. Vær dog opmærksom på, at du kun kan bruge de funktioner, som dit abonnement giver adgang til. Hvis du har brugt funktioner, som du ikke længere har adgang til, overføres disse funktioner ikke, og du skal skifte til Premium-pakken eller købe de nødvendige tillægsmoduler for at åbne dem igen. Det vil sige, at vi aldrig sletter din data, men at du skal have adgangen til funktionen for også at have adgang til dataen.
I prøveperioden har du adgang til alle programmets funktioner, integrationer og fuld support alle ugens 7 dage. Du får dermed den fulde oplevelse af, hvad Billy kan.
Når prøveperioden er slut, skal du tage stilling til, om du vil fortsætte som betalende Billy Premium-bruger, eller om du vil fortsætte som gratis Billy Basic-bruger.
Med Billy Premium har du adgang til alle regnskabets funktioner, integrationer og fuld support alle ugens dage. Hvorimod Billy Basic kun giver adgang til de mest basale funktioner og support via mail. Det er dog muligt at købe tillægsmoduler til Billy, hvis du ønsker udvidet funktionalitet eller support.
Nej, desværre ikke. Det er kun muligt at uploade bilag som Billy Premium-bruger. Hvis du skal have adgang til denne funktion, skal du skifte abonnement.
Du kan anvende bankoverførsel, kontant og check som betalingsmetode, hvis du er Basic-bruger. Vil du have adgang til alle betalingsmetoderne, skal du skifte til et Premium-abonnement.
Ja, det er muligt for både Billy Basic- og Premium-brugere at få udarbejdet et årsregnskab nemt og hurtigt.
Hvis dit regnskab er låst, skyldes det, at du enten har overskredet antallet af sendte posteringer, eller at du har en forfalden faktura. Det kan blandt andet ske ved, at der ikke er penge på det indtastede betalingskortet, eller at kortet er udløbet. Regnskabet kan også blive låst, hvis man har nedgraderet til et Basic-abonnement, men at man i nedgraderings-perioden har overskredet sin posteringsgrænse.

Du kan låse regnskabet op ved enten at betale den forfaldne faktura eller ved at tilkøbe tillægsmodulet til posteringer.
Integrationerne er kun tilgængelige for Premium-brugere. Hvis du vil have adgang til disse, skal du derfor skifte til Premium-abonnementet.

Abonnement

Du betaler for dit abonnement via det betalingskort, som du har indtastet i Billy.
Du redigerer i dine betalingsoplysninger ved at logge ind i dit regnskab og gå ind i indstillinger - herefter vælger du “Abonnement” i menuen.
Du kan se, hvor meget dit regnskab koster ved at logge ind i dit regnskab og gå ind i indstillinger. Herefter kan du vælge “Abonnement” i menuen, hvor prisen vil fremgå. Her har du også mulighed for at se, hvilke funktioner der er inkluderet i dit nuværende abonnement.
Ved at betale dit abonnement årligt i stedet for månedligt, opnår du en rabat på 360 kr. Ved årlig betaling bliver pengene således trukket via en engangsbetaling, som fornyes en gang årligt.
Dit Premium abonnement bliver fornyet året efter den dato, hvor du sidst har betalt. Du kan altid se, hvornår dit abonnement bliver fornyet næste gang inde i dit regnskab.

Dit Basic abonnement vil fortsætte, indtil at du opsiger det. Hvis du har tillægsmoduler fremgår det af abonnementsiden i dit regnskab, hvornår du næste gang skal betale for disse.
Du skifter dit abonnement ved at logge ind i dit regnskab og gå ind i indstillinger. Herefter kan du vælge “Abonnement” i menuen. Her har du mulighed for at skifte til den pakke, der bedst passer til dine behov.
Du kan skifte abonnement, når du har lyst. Dog skal du være opmærksom på, at du ikke får penge tilbage for resterende måneder.
Du skal være opmærksom på, at du kan have overskredet nogle af funktionaliteterne som Premium-bruger, hvilket betyder, at du skal betale for tilsvarende tillægsmoduler, før at du kan skifte til en Basic-bruger. Det kan for eksempel være, at du har overskredet antallet af posteringer for Basic-brugere eller har for mange brugere tilknyttet dit regnskab i forhold til, hvad Basic-abonnementet som udgangspunkt understøtter.

Derudover vil der være en nedgraderingsperiode, hvor du fortsat vil have adgang til den fulde funktionalitet, inden du kan skifte til Basic.

Tillægsmoduler

Tillægsmodulerne kan tilføjes i menuen “Abonnement” i dit regnskab, som du finder under indstillinger. Det er også her, at du kan få overblik over, hvilke moduler du har i forvejen, og hvad de koster.
Vi har gjort det muligt at tilkøbe ekstra posteringer, ekstra brugere og fuld support, fordi vi ved, at det oftest er de funktioner, som vores brugere hurtigst kommer til at få brug for, når de starter på et Basic-abonnement.
Når du betaler for dine tillægsmoduler, sker det enten ved månedlig eller årlig betaling. Det vil fremgå, hvilke typer betaling der benyttes, når du køber modulerne.
Du kan købe alle tre tillægsmoduler, men hvis du har behov for alle tillægsmoduler, kan det bedst betale sig at opgradere til en Premium-bruger.
For at fjerne et tillægsmodul skal du tilgå menuen “Abonnement” under indstillinger, herefter har du mulighed for at fjerne de moduler, du ikke længere vil bruge. Vær dog opmærksom på, at du betaler forud for dine tillægsmoduler - ligesom med dit Billy-abonnement - og det er ikke muligt at få refunderet dine penge.
Premium-brugere har adgang til den fulde support og kan kontakte vores dygtige rådgiver alle ugens dage på både chat, mail og telefon. Derudover kan Premium-brugere få regnskabshjælp. Som Basic-bruger har du kun adgang til support via mail. Du kan dog tilkøbe supportmodulet, hvis du ønsker udvidet hjælp.
Regnskabshjælp er en service, vi yder for Premium-bruger og Basic-brugere med supportmodulet. Her hjælper vi dig med regnskabsspørgsmål som går ud over programmets funktioner.
Posteringer arbejder på tværs af faktura-, regnings-, tilbudsmodul, kassekladde og transaktioner. Hver gang du laver noget, der relaterer sig til din bogføring, så "koster" det en postering.
Du kan se, hvor mange posteringer du har brugt ved at logge ind i dit regnskab og vælge “Abonnement” menuen under indstillinger. Her kan du se antallet af posteringer ud fra tillægsmodulet.
Du kan først fjerne modulet, når antallet af posteringer ikke længere er overskredet. Antallet af posteringer opdateres ved løbende 12 måneder.
Du kan tilknytte og fjerne brugere til dit regnskab i menuen “Brugere”, som du finder ved at gå ind i indstillinger inde i dit regnskab. Hvis du er Basic-bruger kræver det dog, at du har købt tillægsmodulet “Ekstra bruger”, hvis du skal give andre adgang til dit regnskab.
Det er ingen begrænsning på, hvor mange bruger du kan have tilknyttet dit regnskab, hvis du er Premium-bruger. Som Basic-bruger kan du også tilknytte så mange bruger, som du vil, via tillægsmodulet, her skal du betale per bruger.