Oprettelse af rykker ved forfalden faktura

Billy regnskabsprogram forfatter Billy regnskabsprogram forfatter

Oliver Storm Pallesen

4. april 2014

Når betalingsfristen er overskredet og din kunde stadig ikke har betalt, skal du sende en rykker for at minde kunden om den manglende betaling. I denne artikel viser vi dig, hvordan du sender en rykker for en forfalden faktura, med og uden rykkergebyr.

Find den pågældende regning

  • Klik på Faktura
  • Her vil du se en oversigt over alle de fakturaer du har oprettet.
  • De fakturaer der er markerede med en rød cirkel forand fakturanumret, er dem der er forfaldne.
Rykker
  • Klik på den faktura, som du vil rykke for.
  • Klik på Send rykker.
Rykker

Sende rykker uden ekstra gebyr

  • Sæt et flueben i Send mig en kopi hvis du ønsker en kopi.
  • Klik Send rykker
Rykker

Sende rykker med ekstra gebyr

  • Her vælger du Procentuelt beløb eller Fast beløb
  • Klik på Tilføj gebyr og send som e-mail
  • Ved at oprette en faktura skabelon, kan du tilføje en tekst der vil stå på alle fakturaer du sender. Her kan du eksempelvis oplyse dine kunder om, at deres ordre beløb vil stige f.eks 10% hvis de betaler for sent. Se hvordan du opretter en faktura skabelon her:
Rykker
  • Du har nu sendt en rykker til din kunde.
  • Her kan du se det eventuelle ekstra gebyr du har tilføjet og det samlede beløb på rykkeren.
Rykker
  • Vil du slippe for at sende rykkere til dine kunder, hver gang de betaler for sent?