Billy vs. Dinero: Hvilket regnskabsprogram skal jeg vælge?

Dato:23. december 2022
Læsetid:6 minutter

Vil du selv stå for bogføring i din lille virksomhed? Så er der heldigvis rigtig mange gode regnskabsprogrammer, der er lavet til nystartede og små virksomheder. 

De to bedst bedømte programmer blandt selvstændige er Billy og Dinero. 

Vi hjælper dig med at beslutte hvilket regnskabsprogram, der passer bedst til dig. 

Hvad er forskellen på Billy og Dinero? 

Billy og Dinero er ret ens, når det kommer til stykket. Begge programmer har de funktioner, de selvstændige skal bruge til at stå for regnskabet selv. 

De tilbyder begge nem bogføring, overblik over dit momsregnskab, nem og hurtig fakturering, grafisk overblik over nøgletal og chat-support. Derudover får begge programmer lige gode anbefalinger på Trustpilot (begge får 4,8 på Trustpilot). 

Du skal derfor grave et spadestik dybere for at blive klogere på, hvad forskellen er på de to populære regnskabsprogrammer. 

Kort fortalt: Billy og Dinero har mange fællestræk og har begge fået gode brugeranmeldelser. Der er dog nogle få forskelle, du bør sætte dig ind i, inden du vælger mellem de to regnskabsprogrammer.

Hvad er prisforskellen på Billy og Dinero?

Prisen spiller en afgørende rolle for mange af jer. Og her er der en væsentlig forskel på Billy og Dinero.

Begge regnskabsprogrammer har en gratis version (Billy Basic og Dinero Starter) og en betalt version (Billy Pro og Billy Premium og Dinero Pro). Billy Pro, Billy Premium og Dinero Pro har flere avancerede funktioner end Billy Basic og Dinero Starter, men det kommer vi nærmere ind på om lidt. 

Der er en markant prisforskel på Billy Pro og Dinero Pro. Billy Pro koster 199 kr. om måneden, mens Dinero Pro koster 297 kr. om måneden. Der er altså ca. 100 kr. i forskel om måneden, hvilket kan have betydning for det større billede. 

Kort fortalt: Begge har en gratis version og en betalt version. Hos Billy koster den betalte version 199 kr. om måneden, og hos Dinero koster den 297 kr. om måneden. 

Hvad er forskellen på Billy Basic, Billy Pro og Billy Premium?

Når du skal vælge imellem Billy Basic, Billy Pro og Billy Premium, skal du overveje, hvad du har brug for i dit regnskabsprogram. For nogen er det nok med Billy Basic, som giver dig de basale funktioner og 300 posteringer. 

Med Billy Pro får du adgang til alle funktioner og integrationer. Du er dog begrænset af at måtte have 500 posteringer per løbende 365 dage og en omsætning på under 200.000 kr. i samme periode. Med Billy Pro får du også mulighed for at forbinde din bank, designe dine egne fakturaer og hjælp af Billys digitale bogføringshjælper, der hjælper dig med at bogføre dine udgifter korrekt.

Billy Premium er den helt ubegrænsede version af Billy. Her får du alt det samme, som du får i Billy Pro - uden en posterings- og omsætningsgrænse. Du får yderligere mulighed for at tilføje en ekstra bruger til din konto, hvis du f.eks. har en revisor eller en bogholder, du vil give adgang.

Når du tilmelder dig Billy, får du mulighed for at afprøve den fulde version. Du får nemlig Billy Premium gratis i 30 dage, hvorefter dit abonnement går over til Billy Basic. Du fortsætter altså bagefter på den gratis version, medmindre du selv går ind og opgraderer til Pro eller Premium. Så kan du teste, hvad der lever op til dig og din virksomheds behov. 

Kort fortalt: Med Billy Pro og Billy Premium får du gratis support alle ugens dage fra 8 til 23. Billy Basic dækker dine mest basale behov, når du skal bogføre, og får kun programsupport. Har du brug for alle funktioner, integrationer og ubegrænset antal posteringer, skal du vælge Billy Pro eller Premium. 

Hvad er forskellen på Dinero Starter og Dinero Pro? 

Dinero Starter indeholder stort set samme funktioner som Billy Basic. Her får du altså også adgang til de basale funktioner, hvor du fx kan sende fakturaer, ordne moms og få overblik over dit regnskab. 

Dinero Pro giver dig adgang til alle funktionerne og en bogføringsassistent, der hjælper dig med at bogføre på den rigtige konto. Bogføringsassistenten er tilgængelig i en begrænset udgave i Dinero Starter.

Har du brug for hjælp af support, skal du opgradere til Dinero Pro. Supporten foregår over chat, som er tilgængelig alle ugens dage fra 8 til 23. 

Kort fortalt: Med Dinero Starter får du adgang til de mest basale funktioner. Supporten er kun tilgængelig for Dinero Pro, og foregår over chat alle ugens dage fra 8 til 23. 

Hvad er bedst - Billy Basic vs. Dinero Starter?

Det kan være en god idé at lægge ud med den gratis version hos enten Billy eller Dinero. Så kan du se hvilket program, der matcher dit behov bedst. 

Forskellen på Billy Basic og Dinero Starter er ikke stor. Med Dinero Starter får du ubegrænset antal posteringer, mens du får 300 posteringer med Billy Basic. De 300 posteringer plejer dog at være mere end nok til nystartede og små virksomheder. 

Derudover er der mange, der vurderer, at Billy er lettest at bruge, hvis du er ny til regnskabsprogrammer. 

Kort fortalt: Hos Dinero Starter får du et ubegrænset antal posteringer, hvilket du ikke gør med Billy Basic. Hos Billy Basic er det 300, hvilket er nok til nystartede og små virksomheder.

Hvad er bedst - Billy Pro vs. Dinero Pro?

Billy Pro og Dinero Pro har begge hjælpeværktøjer, der gør din bogføring let og smart. Du får backup af dine bilag i Dropbox, du kan uploade bilag via appen (fx hvis du skal bogføre en kvittering på farten) og der er en lang række integrationer, du kan koble dit regnskabsprogram op med. Du kan blandt andet få integrationer til lønsystemer, bankkonti og lagersystem. 

Her er den eneste forskel prisen (Billy Pro er 100 kr. billigere om måneden), og at Billy giver dig adgang til telefonsupport, hvis du har brug for hjælp til din bogføring. Du har dog kun mulighed for at lave 500 posteringer og omsætte for 200.000 kr. per løbende 365 dage. Alternativt har du muligheden for at købe Billy Premium til 245 kr. om måneden, hvilket svarer til prisen på Dinero Pro.

Heldigvis kan du afprøve Billy Premium og Dinero Pro gratis i en måned, når du tilmelder dig. 

Kort fortalt: Billy Pro og Dinero Pro er ret ens, når det kommer til funktioner og pris. Det handler i høj grad om hvilket program, du bedst kan lide at bruge. Derudover er det også relevant at overveje, hvordan du foretrækker support og om din aktivitet er høj. 

Hvad skal jeg vælge?

Vi anbefaler, at du prøver begge løsninger og finder ud af, hvad der fungerer bedst for dig. Programmernes funktioner, pris og Trustpilot-anmeldelser er ret ens. 

For mange er det dog vigtigt, at der er en god support, man altid kan snakke med. Som selvstændig kan det af og til være svært at sidde helt alene med bogføring. Her er det rart at kunne sikre med supporten, at der bogføringen er gjort korrekt. 

  • Trends for e-handel i 2024 - Se hvad du skal være opmærksom på 
  • Gratis budgetskabelon – få overblik over din virksomheds økonomi
  • Hvordan udbetaler du udbytte fra et holdingselskab?